Wednesday, November 27, 2013

دانلود کتاب نقد قرآن




نقد قرآن عنوان کتابیست به قلم دکتر سُها که در ابتدا به معرفی قرآن و سپس بیان خطاهای موجود در آن می‌پردازد.

در مقدمهٔ ضروری این کتاب به وجود ادیان فراوان در جهان و ادعای افراد فراوانی در باب پیامبری اشاره شده سپس به قرآن اشاره کرده و عنوان نموده چنانچه قرآن از جانب خداوند دانای توانا نازل شده بایستی حداقل دو ویژگی را داشته باشد.
۱- عاری بودن از خطا.
۲- و معجزه بودن آن تا افراد بتوانند به آن ایمان بیاورند.
نوشتن کتابی که عاری از خطا باشد اگرچه مشکل است ولی ممکن نیز هست پس قرآن باید معجزه هم در کنار مصون بودن از خطا در خود داشته باشد.
اگر قرار باشد قرآن مردم دنیا را از گمراهی نجات دهد بایستی متنی فرامنطقه‌ای باشد و مردم تمام مناطق دنیا را مورد عنایت قرار دهد.
خود قرآن ادعا کرده که معجزه است. عنوان می‌کند که صد در صد درست است و هیچکس نمی‌تواند سوره‌ای مانند آن بیاورد. در آیات یوسف ۱۱۱، نحل ۸۹ قرآن خود را در برگیرندهٔ همه‌چیز می‌داند. برخی از مفسرین بر این باورند که منظور قرآن همه‌چیز برای هدایت ولی باز هم به نظر این کتاب دارای همه‌چیز برای هدایت نیست چرا که حتی دارای هیچ استدلال معتبری نیست که وجود خدا، معاد و یا وحی را اثبات کند. واقعا شما از کجا می‌دانید که قرآن از جانب خداوند است. می‌دانید اگر خدایی باشد شاید شما را به این خاطر که کورکورانه به این ادعا گردن نهاده‌اید مجازات کند؟
منابع این کتاب نیز قرآن و سنت محمد است. این کتاب ابتدا به خود قرآن مراجعه می‌کند و در صورت عدم وضوح کافی به سنت برای رفع ابهام رجوع خواهد کرد. همچنین سنت هم فقط سنت معتبر شامل کتب معتبر احادیث نبی مخصوصا صحیحین بخاری و مسلم، و شامل سیره رسول‌الله ابن اسحق و ابن هشام و تاریخ طبری.
اگر واقعا به دنبال پژوهش در باب قرآن و دیدن واقعیت هستید لازم است که ایمان را کنار بگذارید. زمانی که با ایمان به سمت این کتاب نزدیک می‌شوید در صدد پذیرش آنچه معقول است نخواهید بود بلکه شما پیش‌تر قضاوت خود را کرده‌اید.
در این کتاب خطاهایی که قابل توجیه بوده کنار گذاشته شده و به شما نشان داده خواهد شد که قرآن کتابی با اطلاعات ۱۴۰۰ سال پیش عربستان است و ربطی به خدا ندارد. بی‌چاره خدا که اینهمه تهمت و افترا و خطا را به او نسبت داده‌اند.
این کتاب به عبارتی دفاع از خداست در مقابل نسبت‌های ناروای محمد.




لینک کمکی:

No comments:

Post a Comment